fredag 14 april 2023

Blogg 14/4 2023.

 Igår tog jag igen torgdagen som inte hade lockat några handlare i tisdags. Jag var i och för sig på väg till Kvantum, vilket innebar att jag fick bära runt på mina cykelväskor, men dom var tomma. Lite otympliga men åtminstone inte tunga. På torget stod bland annat en man från Kretslopp sydost. Jag fick både en tygkasse och ett lock till behållaren som jag samlar matavfall i av honom. Jag har varit avundsjuk på dom som hade lock ända sedan vi började sortera matavfall. Återstår att se hur många gånger jag kastar mina matrester på det där locket, innan jag lär mig att det finns där. Jag vet inte varför dom gräver utanför Folkets hus, men där har varit ett stort hål i gatan hela veckan. Idag kom jag i alla fall ihåg det och tog en annan väg hem. I ett av husen i mitt kvarter höll vaktmästarna på att tömma en lägenhet, där hyresgästen hade lämnat kvar en massa bråte. Dom hade ställt en släpvagn nedanför balkongen och kastade prylarna därifrån ner på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar