torsdag 27 april 2023

Blogg 27/4 2023.

 Veckans besök på Kvantum samordnades i vanlig ordning med lite sopsortering vid den närliggande förpackningsåtervinningen. Det stör mig tillräckligt mycket att vissa känner sig nödgade att låta motorn gå på bilen medan dom sorterar. Ännu mer irriterad blir jag på dom som inte har något ärende dit över huvud taget, utan helt enkelt använder anläggningen som genomfart. Uppe vid butiken var det inte heller helt lätt att ta sig fram. Att man hade upplåtit plats för en skåpbil, där det samlades in förnödenheter till Ukraina var förstås hedervärt. Valet att ställa den precis mitt i vägen för både cykelställen och dom som ville köpa säckar med gödning och annat kändes mera tveksamt. Bra tänkt var det annars att stå utanför en matbutik. Jag såg dom som lämnade en del av sina varor där på vägen ut. Jag hade noterat på Facebook att energidryckerna på Kvantum hade flyttats till självscanningskassorna. Inte förrän jag kom fram dit slog det mig att jag inte hade sett kontorsvarorna, som var placerade där tidigare, någon annanstans i butiken. Jag fick veta att dom hade placerats där drinkmixen fanns tidigare. Intressant val.

2 kommentarer:

  1. Ständigt dessa förändringar. Ibland verkar det vara som om de hade en slags "flyttångest". Jag förstår inte varför!

    SvaraRadera