torsdag 6 april 2023

Blogg 6/4 2023.

 I tisdags hade jag lite flyt, när min älskade särbo fick ett telefonsamtal medan han var här. En granne undrade om tv:n fungerade här, eftersom den inte gjorde det hos speciellt många av grannarna. Det visade sig inte vara mycket som fanns kvar av mina kanaler. Hade jag upptäckt det när jag skulle sätta mig och titta på någonting hade jag blivit helt handfallen. Nu tänkte jag att andra borde ta tag i det, när det drabbade så många. När det fortfarande såg likadant ut igår, ringde jag i alla fall felanmälan. Där fick jag beskedet att det var till Telia jag skulle ringa och få en ny personlig kod. När jag gav mig ut på ett ärende satt det lappar på ytterdörrarna om att alla skulle göra så. Jag hade två väldigt bra samtal med olika ungdomar på Telias support. Den första skapade ett nytt konto åt mig och mailade mig alla koder och nummer som jag behövde. Nu är ju inte jag överdrivet teknisk, så jag klarade ändå inte av att aktivera tjänsten. En granne småskrattade åt mig, när jag funderade på att dra ur sladden för att få upp rutorna till det på tv-skärmen. När jag sedan ringde Telia igen, var det exakt vad jag blev uppmanad att göra. Killen jag pratade med hjälpte mig sedan igenom resten av processen. Han lämnade mig inte förrän vi var säkra på att jag kunde se mina program igen.

2 kommentarer:

  1. Sådana personer behövs! De som engagerar sig och är serviceminded! Ett riktigt "guldkorn"! Och inte som en del säger, "jag förstår", och ändå inte tycks fatta vad man menar.

    SvaraRadera