lördag 15 april 2023

Blogg 15/4 2023.

 Min älskade särbo har varit i Stockholm och hälsat på sina söner några dagar. Själv har jag passat på att frossa i mina favoriträtter. Förutom den redan nämnda langosen har det blivit både kebab och pizza. Kebab vägrar särbon äta, efter att ha sett spettet som det lagas på. Sommartid kan det vara lika gott om flugor som annat kött på det. Jag föredrar dessutom vitlökssås, så enbart min andedräkt skulle kunna hålla honom på avstånd, när jag har ätit det. Pizza blir bara inte av att ta hem till vardags. Äta på restaurang har vi snudd på slutat med, eftersom våra inkomster är minimala. Under veckans fyra cykelturer har jag mött samma kille på nästan exakt samma ställe tre gånger. Igår var han också på väg för att hämta pizza. Precis som jag brukade han dela upp den till två måltider. Men när jag äter min andra halva idag, åt han sin redan igår kväll. Han åt halva med en Cola till lunch och den andra halvan med en pilsner på kvällen.

2 kommentarer:

  1. Jag äter hellre Min Älskade Evas utsökta hemlagade maträtter! Nam nam !

    SvaraRadera