lördag 1 april 2023

Blogg 1/4 2023.

 Som alla säkert har förstått älskar jag att sitta vid datorn och spela spel. Där finns dels alla dom gamla spelen som Monopol, Alfapet och Fia. Inte behöver man någon att spela med, för motståndet bjuder datorn på. Någon enstaka gång hittar jag ett alldeles nytt spel som verkar kul. Åtminstone är dom nya för mig. Ett av dom senaste var ett kortspel som hette Tien Len. Det verkade jättekul, men jag fattade varken vad det gick ut på eller hur man skulle spela rent tekniskt på den sidan där jag hittade det. Jag googlade på namnet i hopp om att åtminstone hitta spelregler, men lyckades betydligt bättre än så. Det visade sig att ett annat namn på samma spel var Thirteen och jag hade missat att det fanns på en sida där jag brukar spela andra kortspel. Där fanns klara och tydliga anvisningar om hur spelet skulle gå till. Varje gång det är min tur får jag dessutom veta ifall jag inte kan lägga utan måste dra, så jag inte missar någonting.

2 kommentarer:

  1. Inte dumt med den given, om man sitter vid pokerbordet! :-)

    SvaraRadera