måndag 3 april 2023

Blogg 3/4 2023.

 Hissen som går upp till min lägenhet tar emot någonting på andra våningen. Det skrapar till som sjutton. Jag brukar luta mig mot den väggen, så jag funderade nästan på om det var jag som fick väggen att bukta ut däråt. Fast häromdagen lutade jag mig mot den andra väggen och det skrapade till likadant ändå. Frågan som återstår är varför jag inte kan stå för mig själv, utan måste luta mig över huvud taget. Lite undrar man ju också vad sjutton det är som tar emot.
När jag saknade kallvatten för ett tag sedan, visade det sig att någon helt enkelt hade vridit av den kranen nere i källaren. En granne, som visste hur det såg ut, vred på den igen. Någon tyckte att det var vågat, ifall det nu var tänkt att vara avstängt för någon typ av arbete. Sist jag hade problem med vattnet, berättade vaktmästaren att det där hade hänt massor av gånger. Jag har tydligen haft tur som bara har råkat ut för det en enda gång. Vill man ha vatten får man nog sjutton gå ner i källaren och göra som dom som roar sig med att stänga av, fast tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar