lördag 22 april 2023

Blogg 22/4 2023.

 När jag ger mig ut på ensamma promenader brukar jag messa min älskade särbo. Då möter han mig när jag kommer tillbaka. Häromdagen var han nere i centrum, så planen var att ringa istället, för att få veta hur långt han hade kommit med sina ärenden. Den planen sprack, när signalerna gick fram utan att han svarade. Inte ens telefonsvararen gick igång. Jag försökte några gånger medan jag var ute, men då kopplades inte samtalet upp över huvud taget. Jag fick ett felmeddelande och tänkte gå hem och googla på om min mobiloperatör hade problem. På vägen traskade jag upp till särbon, för att se om han hade kommit hem, eftersom det verkade vara enda sättet att få kontakt med honom. I det läget är det bra att vi bor så nära varandra. På vägen dit träffade jag ett par grannar, som tipsade mig om att det kunde hjälpa att starta om telefonen. Så gör man ju alltid när datorn strular, men att det kunde fungera på telefonen hade jag missat. Det gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar