fredag 10 november 2023

Blogg 10/11 2023.

 Min själs älskade har hela sommaren klagat på torkan. Han har hävdat att alla regnväder går runt Nybro och kallat det för ett riktigt torrhål. Själv har jag varit glad att slippa bli blöt när jag måste ge mig ut, men han har envist hävdat att regnet behövdes. Därför inser jag att det måste ha kommit en hel del nederbörd på sistone, när nu till och med han är trött på regnandet. Mig stör det inte så mycket så länge jag slipper cykla till Kvantum. Det enda som är lite irriterande är att jag inte har några skor som klarar av vätan. Dom som skulle hålla mig torrast får jag skoskav av och gummistövlar känns inte som promenadskor direkt. Förutom att jag blir blöt om fötterna i dom jag använder, är sulorna vita. Det innebär att dom ständigt ser smutsiga ut så länge det är såhär geggigt. Jackan på bilden är däremot inte så blöt som den ser ut. Jag gissar att solen har blekt den genom åren och att det är originalfärgen som syns där luvan har hängt.

2 kommentarer:

  1. "Lagom efterlyses"! Vädret tenderar att fastna i sk "Låsta lägen"! För grundvattnets skull behövs regnet mycket väl! Antingen regnar det inte alls under långa perioder, eller hela tiden! Jag är ingen supporter av sol och värme hela tiden, utan ser hellre en "blandning av regn och sol"! Att vädret är nyckfullt är nog svårt att göra något åt!

    SvaraRadera