lördag 4 november 2023

Blogg 4/11 2023.

 Min älskade särbo får morgontidningen av sin granne och bär hem den till mig, så vi kan lösa korsorden. Eftersom det är röd dag idag dök han upp med något som var väldigt likt en lördagstidning igår. Det fanns både frågesport och ovanligt många dödsannonser. Jag anar att det kan vara anledningen till att min hjärna hoppade fram en dag extra. När jag gick min promenad förundrades jag över hur många ställen det var öppet på, fast det var en röd dag. Folk försvann in på Swedish Agro, fast klockan var över ett. Då läste jag på den stora skylten utanför att dom stängde även vanliga lördagar. På gården utanför mitt hus har det stått en container väldigt länge. När jag kom hem var en kille på gång med att hämta den. Min granne måste flytta på sin bil för att han skulle komma åt den. Jag funderade på om hon var tillsagd, eller han bara hade haft sån tur så hon inte var hemma. Extremt märkligt tyckte jag förstås att det var att hämta den en helgdag, men precis då trillade äntligen polletten ner och det blev fredag även i mitt huvud.

1 kommentar: