tisdag 28 november 2023

Blogg 28/11 2023.

Igår hade jag tänkt ta cykeln ner till centrum. SMHI hade lovat att det inte skulle snöa i Nybro, men det började precis när jag skulle ge mig iväg. Jag undrar om det inte slutade när jag kom hem igen också, så jag hade extremt dålig tajming. Vid förpackningsåtervinningen lade jag vantarna över sadeltäcket, för att det inte skulle bli blött medan jag sorterade mina sopor. Runt mig cirklade duvor och kajor, så jag var livrädd att någon av dom skulle segla iväg med en vante. Det hade blivit kallt för mig. Utanför Kvantum ägnade sig en äldre dam åt att få tiggerskan på plats att frysa aningen mindre. Hon gav henne en stickad mössa, som togs på under dom vanliga sjalarna. I förköpet lämnade jag ett paket, som skulle skickas med Schenker. Det som skulle med Postnord trodde jag inte att dom skulle ta emot på Kvantum, men det gjorde dom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar