fredag 17 november 2023

Blogg 17/11 2023.

 Ibland är jag osäker på om det är nyhetsförmedlarna eller politikerna som har lite dubbelmoral. På samma sida i nätupplagan av min morgontidning läste jag två olika rubriker, som jag tyckte motsade varandra. Den ena hävdade att den upplevda otryggheten fortsatte minska i Nybro. Det fick mig ännu en gång att fundera på vilka dom skickade ut den senaste trygghetsmätningen till. Det verkar ha varit ett väldigt lyckat urval sett från politikernas sida. Å andra sidan kände dom sig väl ändå tvungna att skicka ut den till lika delar av båda könen. Därför var det lite bekymmersamt att kvinnors oro för att vistas ute ensamma om kvällarna fortsatt var mycket hög. Den andra rubriken gällde att anmälningarna om kränkningar i skolan ökade kraftigt. Varken kvinnor eller barn känner sig alltså trygga i Nybro. På vilket sätt kan det kännas som att det går åt rätt håll om det enbart är männen som upplever mindre otrygghet?

2 kommentarer:

  1. Kloka ord av dig! Politiker är "ett folk för sig"! Ordning och rättvisa, kräver att alla boende i kommunen ska ges möjlighet att svara!!

    SvaraRadera