onsdag 29 november 2023

Blogg 29/11 2023.

 Förr fick man alltid en påse att stoppa julkorten i, när dom skulle postas. Jag tog den som en påminnelse om att dom skulle iväg och har i många år undrat varför den där påsen försvann. Inte förrän till den här julen läste jag ett inlägg på Facebook, där Postnord bad alla att stoppa sina kort i en sån där påse. Det underlättar förstås för dom som ska sortera om inte korten ligger i en enda röra. I samma inlägg fick jag veta att avsaknaden på påse hos mig hänger ihop med att jag har undanbett mig reklam. De skulle aldrig ha slagit mig att den räknades som reklam, men så var det tydligen. Fick man ingen kunde man hämta den på posten. Det försökte jag således göra när jag hade vägarna förbi i veckan, men då hade dom inte kommit ännu. Det är uppenbarligen inte alla som förbereder sånt där i lika god tid som jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar