måndag 6 november 2023

Blogg 6/11 2023.

 Ett av problemen med att handla mat på nätet är att man enbart ser på bild och läser i text vad man får. När någon annan sedan plockar till exempel frukt och grönt åt en, har man ingen koll alls på urvalet. Jag äter själv inte tomater, men brukar köpa det till min själs älskade. Vid senaste leveransen var lösviktstomaterna ersatta med kvisttomater. Eftersom jag inte lusläste kvittot kändes det inte som något problem förrän jag plockade upp dom ur påsen. När jag själv har tagit en kvist med tomater i butiken har dom varit små och söta. Dom här var nästan dubbelt så stora. Särbon fick dela dom och äta en halv i taget. Med en paj jag köpte till mig var det tvärtom. Jag brukar köpa Dafgård. Nu valde jag Felix i hopp om att kunna utnyttja varuchecken som särbon fick. Deras paj såg till och med större ut än Dafgårds. Hade jag läst innehållsförteckningen hade jag insett att den tvärtom var mindre. Checken gick för övrigt enbart att använda i den fysiska butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar