onsdag 8 november 2023

Blogg 8/11 2023.

 Att vara nyfiken är inte alltid lätt, när man inte har så bra koll på vad som händer och sker i världen. Som tur var insåg ju någon det när Internet blev var mans tummelplats, och hittade på det här med sökfunktioner. Där får man oftast veta vad det egentligen är folk skriver om. Nyligen var det någon som ville träna Nada. I min värld betyder nada bokstavligen ingenting, så för mig lät det som en alldeles ypperlig idé. Google hävdade däremot att det var en typ av öronakupunktur. Ville man lära sig det fick man först träna på gummiöron. Sedan kunde man med fördel sticka en vän eller kollega. Oklart om man fortfarande är vänner efter det. Att dom som spelar hockey använder halsskydd hade jag ingen aning om. Det aktualiserades när en kille dog efter att ha fått en skridskoskena mot halsen. Bilderna jag googlade fram gjorde mig smått nostalgisk, eftersom dom där skydden i utförandet påminde mycket om fuskkragarna vi hade när jag var ung. Jag hade inte sett dom på fyrtio år eller så, men det fanns såna också att köpa på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar