torsdag 23 november 2023

Blogg 23/11 2023.

 I år ligger första advent så sent som det bara kan göra. I det läget passade jag på att vara kärringen mot strömmen och julpynta tidigare än jag någonsin har gjort. Jag var i och för sig långt efter grannarna med att sätta upp ljusslinga på balkongen, men här kommer ljusstake och stjärnor upp i fönstren samtidigt med slingan. Jag brukar passa på när särbon inte är här. Eftersom han ser min balkong från sin händer det att jag får se kort på mitt kämpande med ljusslingan efteråt. Den här gången var jag smart och bad honom om hjälp istället. Alla kan föreställa sig hur mycket enklare det blev att sätta upp gardiner när någon annan höll i andra änden av gardinstången. Det innebar också att hela processen blev väl dokumenterad på nära håll. På bilden nedan är jag således i full aktion med min älskade Kärcher. Tack vare den är själva tvättandet av fönstren varken speciellt slabbigt eller tidsödande. Att stryka alla mina stora gardiner är desto jobbigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar