måndag 27 november 2023

Blogg 27/11 2023.

 Om man inte är mer fena på datorer än vad jag är, får man anpassa sig efter det. Jag har i alla år med dator hittat på egna lösningar på sånt som det antagligen finns ett mera vedertaget sätt att utföra. På startsidan till min hemsida ville jag ha klickbara bilder. Eftersom jag inte kan något om html fick jag först lägga in bilderna med hjälp av dhtml-redigeraren. När jag sedan bytte till textredigeraren, kunde jag med hjälp av hur andra länkar såg ut få ihop bild och länk. När bilderna hamnade för långt ifrån varandra fick jag gå tillbaka till dhtml, där jag kunde se och flytta dom. På Blogger är sånt betydligt enklare. Det finns färdiga gadgetar som enkelt fixar det mesta. Hur man gjorde exakt det jag ville fick jag visserligen googla på, men det finns gott om hjälpsamma människor på nätet, som förklarar hur det ska gå till. Sedan gäller det bara att spara all information, så man vet hur man ska bära sig åt ifall man vill göra samma sak igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar