torsdag 9 november 2023

Blogg 9/11 2023.

 Igår var det dags för vaccination och det blev en mycket social historia. Jag minns knappt när jag senast pratade med så många olika människor på en och samma dag. Redan innan jag hann iväg ringde det på dörren. Utanför stod grannfrun. Femtio meter hemifrån mötte jag en annan granne. Han kom på cykel och kastade bara åt mig några ord i förbifarten. På vårdcentralen väntade jag tillsammans med ett mycket trevligt par, som jag aldrig hade sett förr. Sköterskan som skötte datorn hade tydligen vaccinerat mig tidigare och kände igen mina tatueringar. Ut därifrån gick jag med en manlig sjuksköterska, som jag bytte några ord med. På väg till Willys träffade jag en av särbons bekanta och inne i butiken en före detta arbetskamrat. Svängen avslutades på My Way och tjejen som säljer godis där är minst lika pratglad som jag. Cirkeln slöts när jag kom hem igen. Utanför porten hittade jag min älskade särbo i samspråk med grannfrun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar