fredag 3 november 2023

Blogg 3/11 2023.

 Jag har världens skönaste tröja typ munkjacka, som jag använder här hemma under vinterhalvåret. Jag skulle gärna använda den på sommaren också, men då är den för varm. Vill jag ändå ha något runt armarna när jag sitter vid datorn då, har jag en grå tröja, som både är mindre och tunnare. Nu har jag kunnat använda den tjockare så pass länge att jag kände att det kunde vara läge att tvätta den grå och hänga undan den ett tag. I samma maskin passade jag på att köra ett par andra klädesplagg, storskjortan jag har använt som sommarjacka och fleecejackan. Det var ett tag sedan jag gick över till en tjockare jacka. Inte förrän jag skulle gå till sängs på kvällen och hänga in tröjan jag hade på mig i garderoben upptäckte jag att den grå hängde kvar där. Jag hade helt enkelt lyckats glömma det plagg som föranledde hela tvätten.

2 kommentarer:

  1. Huvudsaken är ju att man har ett rent samvete, och det ha du ju! Kram!

    SvaraRadera