tisdag 21 november 2023

Blogg 21/11 2023.

 Det blir inte många cykelturer den här årstiden numera. Häromdagen hade jag i alla fall så pass mycket som skulle hem från centrum att jag tog cykeln. Första stopp var bokhandeln, eftersom jag behövde fler kuvert till våra julkort. Sånt där har en tendens att bli hopknycklat när jag cyklar med en hoper med kassar. Nu hade jag i alla fall tänkt till och tagit med mig ett styvt större kuvert att lägga dom i som skydd. Däremot slog det mig inte förrän jag kom hem igen att det hade varit läge att köpa almanackor för nästa år, när jag ändå besökte bokhandeln. På Kvantum köpte jag saft och ketchup för att få användning för värdechecken vi hade fått från Orkla Foods. Jag lyckades inte scanna den där heller, men som tur var fanns det en trevlig tjej ur personalen till hands. Hon gav också upp försöken att fixa det i självscanningen, så vi fortsatte i hennes kassa. När jag skulle betala hittade jag plötsligt inte min telefon. Det var några ångestfyllda sekunder, innan vi insåg att kassörskan hade den i handen. Till sist hämtade jag ett paket på posten hos Willys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar