onsdag 22 november 2023

Blogg 22/11 2023.

 När min skärmsläckare i datorn strulade fick jag för mig att byta motiv på den. Bland dom som följde med Windows fanns en jag verkligen gillade med något som liknade såpbubblor. Det enda jag hade emot den, när jag tryckte på exempel, var att det som fanns på skärmen låg kvar bakom bubblorna. Jag googlade vilt efter någonting liknande den, fast med svart bakgrund. Medan jag sökte fick jag klart för mig att dom flesta över huvud taget inte använder skärmsläckare numera. Tanken slog mig att det kanske inte var helt nödvändigt för mig heller. Att jag lika gärna kunde låta bilderna jag har som skrivbordsbakgrund bläddra förbi, när jag inte använder datorn. När jag gav upp sökandet för dagen bytte jag till dom där bubblorna, eftersom jag skulle få se bilderna bakom dom. När skärmsläckaren gick igång var bakgrunden svart! Jag hade redan exakt det jag hade letat efter i datorn, fast jag inte hade förstått det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar