lördag 25 november 2023

Blogg 25/11 2023.

 Två gånger om året besöker jag lasarettet i Kalmar för att få skelettstärkande medicin intravenöst. Vid varje besök får jag en kallelse med mig hem till nästa besök. Förra gången läste jag den elfte mars på lappen. Det ska tas prover på Astrakanen två dagar innan, så jag insåg att det besöket skulle infalla på min födelsedag. Jag ser lite dubbelt när det är smått och jag inte har glasögon på mig, så när jag kom hem visade det sig att det bara fanns en etta och att proverna skulle tas den tjugoåttonde februari. Nyligen köpte jag almanackor för nästa år och skulle skriva in dom där tiderna i en av dom. Först då slog det mig att dom låg två dagar i sträck. Det brukar alltid vara en dag emellan, så jag letade fram kallelsen för att dubbelkolla. Det tog en stund innan jag hittade felet. Nästa år är skottår, så det finns en dag mellan den tjugoåttonde februari och första mars. Däremot hade jag inte noterat vad det stod för siffror i almanackan, utan skrivit in mina prover den sista i månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar