onsdag 1 november 2023

Blogg 1/11 2023.

 Det blev återigen aktuellt att beställa från både Apotek Hjärtat och Apotea samtidigt, när allt jag behövde inte fanns på samma ställe. Båda paketen skulle levereras med Early Bird. Apoteas på lördagen och Hjärtats inom fyra arbetsdagar. Jag tolkade det som någon dag i veckan därpå. Jag fick två olika meddelanden från Early Bird om att Apoteas paket var på väg. Lördag morgon fick jag dessutom veta två gånger med några minuters mellanrum att det var levererat. Tur att jag har den signalen avstängd på nätterna. Tidningsbudet är betydligt mera morgonpigg än vad jag är och det är hen som kommer med såna paket. Jag tassade i vanlig ordning ut i hallen endast invirad i en handduk, öppnade ytterdörren och nappade åt mig kassen som stod utanför. Den var märkligt tung. Jag kunde inte påminna mig att jag hade köpt så mycket från det ena apoteket. Det hade jag inte heller, för i påsen låg båda försändelserna. Namnet på apoteken är så pass lika att jag inte hade noterat att hälften av meddelandena jag fick handlade om paketet från Apotek Hjärtat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar