måndag 13 november 2023

Blogg 13/11 2023.

 Varor har en tendens att vara restnoterade på Kvantum numera. Det nya uttrycket är att det är långvarig brist på ett eller annat. Varför det har blivit så vanligt är lite oklart. Så olika varor som smörgåsrån och hårspray fanns inte att uppbringa på flera månader. I alla fall inte dom märkena jag ville ha. När Icas ärtsoppa saknades innebar det att särbon lärde sig äta den från Felix istället. Han hade alltid hävdat att den inte var lika god, men nu insåg han att det till och med fanns mer fläsk i den än i Icas. När hyllan där den vanliga hinken med Basic lingonsylt brukar stå var tom, funderade jag först på vad jag skulle köpa istället. Sedan insåg jag att det låg refillförpackningar strax intill. Det märkliga med dom var att dom var aningen dyrare än plasthinken. Det gjorde mig inte direkt motiverad att använda samma hink om och om igen, även om det nästan känns fånigt att slänga dom.

4 kommentarer:

  1. Det är nästan häpnadsväckande hur många varor som är slut både i butiken och hos leverantören! ☹

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det blivit populärt efter Coronatiden, att det väldigt ofta numer är 'slut hos leverantör'.

    SvaraRadera