onsdag 10 april 2024

Blogg 10/4 2024.

 Att jag inte är speciellt prismedveten har väl alla förstått. Sjukhusets akutmottagning har jag över huvud taget aldrig besökt. Att det kunde vara så hiskeligt dyrt hade jag aldrig ens kunnat föreställa mig. Jag har ofta läst om folk som åker in till akuten för alla sina krämpor, men nu inser jag att det måste vara dom som har gott om pengar. Möjligen inte här i region Kalmar då, för här kostar det som ett vanligt läkarbesök. Det vanligaste är annars att ett besök på akuten kostar runt 400 kronor och i Västernorrland kostar det 600! Jag hade väl åtminstone en förhoppning om att det var ungefär samma pris i hela landet. Någonting annat som ska bli 25% dyrare är ett pass. Jag reser visserligen aldrig utomlands, men jag anar att avgiften för ett internationellt ID-kort kommer att följa efter. Ett sånt lär väl alla behöva, när körkortet slutar gälla som legitimation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar