tisdag 23 april 2024

Blogg 23/4 2024.

 När mannen i mitt liv kommer hem efter att ha besökt sina söner i Stockholm har han alltid tagit mängder av kort. När vi efter den senaste resan kom fram till fotot nedan, fattade jag inte ens att det inte var en levande människa. Istället är det en skulptur, som står vid Blå Porten på Djurgården. Den brittiske konstnären Sean Henry har gjort en skulptur som i uttryck är mycket realistisk och som sådan opassande enligt somliga, läser jag i ett blogginlägg på nätet. På vilket sätt den skulle vara opassande hittar jag däremot ingen uppgift om. Jag tycker bara att den är otroligt vacker, välgjord och alldeles underbar. I Nybro ser ett av dom mest centralt placerade konstverken ut som en gammal rostig snöplog. Jag vet fortfarande inte efter alla år som den har stått nere i centrum vad den egentligen är tänkt att föreställa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar