måndag 15 april 2024

Blogg 15/4 2024.

 I samband med att jag fick veta att det är en bakercysta jag har i knävecket uttryckte sig min husläkare; ”När man har lite mera hull”. Jag tyckte det var ett ovanligt vackert sätt att säga att jag väger betydligt mera än jag borde. Sedan finns det alltid olika sätt att se på saken. När sköterskan på onkologen hörde att jag hade gått upp femton kilo av den första medicinen jag fick, uppmanade hon mig att besöka vårdcentralen livsstilsmottagning. När jag sa till min husläkare att det bästa kanske vore att gå ner trettio kilo, kom det ett spontant ”Äh!” från henne. Alternativet som någon annan gav mig att helt enkelt vara nöjd med hur jag ser ut känns lite trist bland annat med tanke på att nästan alla mina kläder är för små. Å andra sidan verkar jag inte ha karaktär nog att göra något åt övervikten, så det blir kanske ändå så det slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar