söndag 14 april 2024

Blogg 14/4 2024.

 När det kom ett brev från banken med ett nytt kreditkort var jag inte alls beredd på att det gamla var på väg att gå ut. Varje gång jag har fyllt i mitt kortnummer någonstans har jag skrivit att det gick ut 04/24, men att det var nu hade jag ändå inte haft en tanke på. Det nya kortet hade samma format och färg som det gamla. Annars var mycket annorlunda, men alla förändringar var till det bättre enligt mig. Den präglade texten och siffrorna har jag aldrig gillat. Ett slätt kort känns mycket smidigare. Varför man skulle skriva sin namnteckning på kortet har jag inte heller begripit. Nu var den rutan borttagen. Det jag uppskattade allra mest var ändå att mojen man blippar med hade hamnat i samma ände som ett annat märke, som jag inte ens vet vad det är för något. Jag kommer aldrig ihåg vilket av dom där det är jag ska hålla över betalterminalen, men nu kan jag inte vända kortet fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar