onsdag 3 april 2024

Blogg 3/4 2024.

 Aprilväder har jag hört talas om, men i år är det nästan löjligt. Våren hade kommit med krokus och påskliljor, när det plötsligt började snöa igen. Här i Nybro verkar vi ändå ha klarat oss hyfsat med knappt en decimeter snö. Runt omkring oss har det kommit flera gånger mera och jag har läst om folk som har suttit fast längs vägen i bussar och bilar. Man har dessutom hunnit byta till sommardäck, så något vinterväglag var inte många beredda på. På förmiddagen fick man till slut stänga av Ölandsbron, för att kunna röja upp efter dom olyckor som hade skett. Jag var ute och cyklade så sent som igår. Idag får jag väl ta fram kängorna igen om jag ska ta mig till mitt planerade besök hos frisören. Det är förstås alltid lika trist att halka och bryta någonting, men det skulle kännas extra surt nu när det förhoppningsvis är den absolut sista halkan för den här vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar