torsdag 11 april 2024

Blogg 11/4 2024.

 Jag trodde i min enfald att dom fick ordning på varmvattnet i förra veckan, men tyvärr var så inte fallet. Jag läste om ett hus där hyresgästerna hade fått varsitt timglas som skulle mäta dom fyra minuter som det var lämpligt att duscha. Här tar varmvattnet slut efter några minuter, så man är inte så sugen på att hålla på längre. Nästa steg för VVS-killarna blir att gå in i varenda lägenhet och kolla duschblandare och tvätt- och diskmaskiner. Idag blir det således att vänta på dom hela dagen. Dom ska komma någon gång mellan åtta och fyra. Vattnet ska stängas av lite till och från, så duscha vågar jag inte förrän dom har gått hem ikväll. Hyresvärden har i alla fall blivit bra på att informera om sånt här. Förr missade jag ibland lappar om att vattnet skulle stängas av, eftersom dom bara fanns på ytterdörren i markplanet. Jag hade min cykel i källaren och gick ut den vägen. Nu sätter dom lappar på alla dörrar och mailar dessutom informationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar