tisdag 16 april 2024

Blogg 16/4 2024.

 Informationen om vattenavstängningen i förra veckan må ha varit bra, men långt ifrån korrekt. Jag väntade hela dagen utan att någon kom. Duschade gjorde jag inte förrän på kvällen, när VVS-killarna borde ha slutat för dagen. I efterhand har jag fattat det som att vi helt enkelt blev informerade om fel dag. Nya lappar kom upp i fredags om att dom skulle springa runt här som igår istället. Då valde jag att stiga upp i ottan och ta en morgondusch innan dom började jobba. Framåt förmiddagen var jag tvungen att gå på toaletten, innan jag gav mig iväg på en promenad. På lapparna stod det bara att vattnet skulle stängas av periodvis under dagen, så någon hink att ”spola” med hade jag inte hällt upp. Nu hade jag ändå sån tur så killarna troligen hade fikarast, för just då fanns det vatten en stund. Jag pratade dessutom med dom nere på gården, så jag visste att dom var färdiga här när jag kom hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar