lördag 20 april 2024

Blogg 20/4 2024.

 Jag har länge köpt mitt godis i butiken My Way på torget för att få lite omväxling mot Kvantums godis, som jag började tröttna på. My Way hade jag i och för sig lite dåliga erfarenheter av, men dom nya ägarna har gjort ett lyft med butiken. För ett par veckor sedan öppnade en ny godisaffär, som kallas Godisgrisen, här i närheten. Då var det förstås nyhetens behag som gällde den. Dom har dessutom närmare 500 olika sorters lösgodis, så där borde man verkligen hitta någonting nytt och annorlunda. Lite dåligt samvete hade jag för att jag slutade handla på My Way, men det verkar som om tajmingen var perfekt. Första gången någon undrade på Facebook varför det var stängt, påstod någon att tjejen som brukade vara där hade börjat jobba på Willys. Andra gången skrev någon att butiken hade gått i konkurs och någon annan att den ska öppna igen i affärshuset Lönnen. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar