onsdag 24 april 2024

Blogg 24/4 2024.

 Mannen i mitt liv ringde och ville ha goda råd, eftersom skrivbordet på hans dator hade slutat fungera. Det visade sig att han menade tangentbordet, men skriver gör man förstås på det. Han brukade byta batterierna i det trådlösa tangentbordet när det hände, men den här gången hjälpte det inte. En annan bekant rådda honom att köpa ett nytt. Jag bad honom att ta med det gamla hit. Fungerade det inte med min dator heller, så visste vi åtminstone att det var i tangentbordet felet låg. På sig själv känner man andra, så jag började med att kolla så att batterierna var rätt isatta. Det händer mig ofta att saker plötsligt är fel, fast jag tror mig ha gjort rätt. När jag frågade särbon i telefon om det fanns någon knapp för av och på på baksidan, påstod han att han inte hade någon sån. Nu hittade jag den i alla fall precis intill batterifacket och den var avstängd. En kvalificerad gissning är att han har kommit åt den utan att märka det när han bytte batterierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar