fredag 5 april 2024

Blogg 5/4 2024.

 Varmvattnet har varit lite ”hoppigt”, som någon uttryckte det, här på sistone. Själv var jag nöjd när jag efter ett par kallduschar kunde duscha varmt på morgnarna igen, men andra har fortsatt klaga. Till slut gav tydligen hyresvärdens anställda upp hoppet om att få ordning på det själva. Igår på förmiddagen var vattnet avstängt i ett par timmar, medan en VVS-firma utförde någon typ av reparation. Jag gillade upplägget. Oftast brukar det varnas för en hel eller halv dag och då blir det knepigt att anpassa sig. Nu låg dessutom själva tiden så bra att jag hann ta min morgondusch innan vattnet försvann. När det kom tillbaka fanns det en del luft i ledningarna till badrummet men märkligt nog inte i köket. När jag skulle borsta tänderna trodde jag först att jag hade ätit något som gjorde vattnet brunt. Sedan slog det mig att det brukar bli missfärgat, när vattnet har varit avstängt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar