söndag 28 april 2024

Blogg 28/4 2024.

 Efter det senaste femminutersbesöket på sjukhuset funderade jag på om jag ändå kunde ha läst fel när det var planerat att ta trekvart. Den bokade tiden var borttagen vid det laget, men i journalen stod det att jag hade varit där onsdag den 17 april 2024 Klockan 08:00 - 08:45. Tur att man inte betalar efter hur länge man är där, när dom överdriver så mycket. Jag har i alla fall börjat smälta att det inte är den tandläkaren som jag har förtroende för som ska göra bryggan i munnen på mig. Lite märkligt känns det ändå att det är samma tandläkare som tyckte att jag skulle klara mig lika bra utan den där tanden. Att det kunde göra ont att tugga där den saknades förstod han inte alls. Det absolut första han måste göra är dessutom att ta bort en krona från en av tänderna som bron ska sitta på. Dom där kronorna är det mest hållfasta jag har i min mun. Dyra var dom också. Jag får väl trösta mig med att jag slipper resorna till Kalmar för just den behandlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar