måndag 22 april 2024

Blogg 22/4 2024.

 Jag har dom nummer jag kan tänkas behöva inom vården inlagda i min telefon. I dessa dagar uppstår ändå problem, eftersom hela regionen har bytt telefonnummer. Vart jag än ringer kommer jag bara till en telefonsvarare som rabblar det nya numret. Så får jag ändra kontakten i telefonen och ringa igen. Det största problemet för dom själva är tydligen att nå sina patienter. Det har blivit 010-nummer och såna svarar många inte på.
Våren har i alla fall kommit så pass långt så vi fick in en fluga häromdagen. Särbon hjälpte den ut, men jag såg den aldrig själv. Därför vet jag inte om det var samma fluga som ett par dagar senare satt på insidan av balkongfönstret. Inte heller om den i så fall hade tagit sig in igen när särbon slängde ut den, eller om den hade hittat en alldeles egen ingång till min lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar