tisdag 9 april 2024

Blogg 9/4 2024.

 Med extremt långa mellanrum händer det att jag springer på någon före detta kollega från golvfabriken. Senast var det min chef från tiden jag tillbringade i sågverket. Jag frågar alltid om folk jobbar kvar, men den här killen hade jobbat på kommunen dom senaste sex åren. Han kände att han ville prova någonting annat innan det var för sent. Jag slutade inte jobba förrän för fem år sedan, så det känns som någonting jag borde ha hört talas om. Nu är frågan om jag har hört det men glömt det igen eller om jag verkligen hade missat det helt. Det är en bit mellan fabriken och sågverket, så när jag väl hade flyttat in i värmen igen kan det mycket väl ha hänt sånt utan att jag fick veta det. När jag skulle säga det här till honom hade för övrigt ordet sågverk helt lämnat min vokabulär. Jag har haft problem med ord som försvinner hela livet och när jag träffar någon som inte är van ser dom lite bekymrade ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar