torsdag 4 april 2024

Blogg 4/4 2024.

 Tidningar borde jag förmodligen inte läsa alls. Eller nyheter då. Jag läser dom ju mest på nätet numera, men där finns lika mycket otäckheter som i papperstidningen. Mycket av det kan jag inte sluta tänka på, även om det inte gäller någon bekant alls. Som killen som efter en festkväll blev liggande på ett järnvägsspår. När hans kompis skulle få bort honom därifrån blev båda överkörda av tåget. Jag undrar fortfarande om den första killen fick för sig att han skulle ta livet av sig eller om han var så full så han ramlade. I alla händelser känns det riktigt tragiskt med den andra killen, som fick sätta livet till för att han ville hjälpa en vän. Börje Ahlstedt vet jag åtminstone vem det är och jag har sett honom på tv. Honom har dom fått kapa ett ben på, eftersom han fick streptokocker. Det känns som något som kan drabba vem som helst och riktigt otäckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar