måndag 1 april 2024

Blogg 1/4 2024.

 Efter helgens omställning av klockan förväntade jag mig att det skulle skymma tidigare än vanligt igår kväll. Istället kändes det märkligt nog som om det var ljust ovanligt länge. Det blev en glad överraskning när särbon förklarade för mig att det var till sommartid vi hade ställt om. Det var inte fullt lika glädjande att jag tydligen är så förvirrad att jag inte vet vilken årstid det är. Jag var helt inne på att det var dags för normaltid nu. Lite tidigt känns det också med allt som heter någonting med sommar, när SMHI fortfarande varnar för snö. Jag antar att det känns ännu avigare längre norrut, där det fortfarande är full vinter. Personligen förstår jag över huvud taget inte vitsen med att vrida klockorna fram och tillbaka. Riktigt trött blir jag när jag läser om hur sommartiden var tänkt att avskaffas redan ifjol. Märkligt att det fortfarande inte har skett då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar