fredag 12 april 2024

Blogg 12/4 2024.

 När jag skulle uträtta några ärenden nere i centrum började det bra. På apoteket mötte jag en anställd redan i dörren, som tog hand om mina gamla mediciner. Jag funderade på att lämna kassen med pantflaskor på cykeln för att slippa bära runt på den. Tian jag skulle få för dom hade inte varit hela världen att bli av med. Den där kassen som jag är så förtjust i hade varit värre. När jag kom till optikern för att lämna in särbons trasiga glasögon var det däremot fullt av folk där. Efter att ha väntat en stund kände jag att jag kunde cykla till Kvantum först och ta optikern på hemvägen. På Kvantum var det kö till pantmaskinerna. Till förköpet var det ingen kö, men några kontanter till mig hade dom inte. Istället fick jag gå till en av kassorna och till dom var köerna desto längre. Att hämta mitt paket gick i alla fall smidigt, eftersom det låg i en Instabox. När jag kom tillbaka till optikern hade tjejen där betat av kön, så jag fick mitt ärende uträttat direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar