söndag 21 april 2024

Blogg 21/4 2024.

 Jag har signalerna till mail och sms avstängda på telefonen när jag sover, för att slippa bli väckt i tid och otid. För att särbon ska kunna nå mig dygnet runt har jag däremot alltid ringsignalen på. Det straffade sig i förra veckan, när tandläkaren ringde från Folktandvården och väckte mig tidigt en morgon. Han hade fått remissvar från käkkirurgin om att det var en dålig idé med implantat för mig. Nu ville han boka en tid för att göra en brygga så snart som möjligt. Jag, som trodde att tandläkaren på sjukhuset ville ha koll på alltihop och att det var han som skulle utföra behandlingen fick ringa Kalmar. Det visade sig vara självklart att det var här i Nybro som bron skulle byggas. Koll på benet kunde man ha ändå, så nu undrar jag istället varför jag har fått vänta såhär länge. Jag fick tag i min tandläkare igen och nu har vi bokat en tid för att inleda behandlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar