fredag 24 juni 2016

En man och hans säng.

Vissa har med sig lakan när dom kommer för att sova över. Min bror har tagit det ett steg längre. Han dök upp här igår med en egen säng, som han håller på att packa upp på bilden. Fördelen med den här mot den han har legat i vid tidigare besök ska visst bland annat vara att den här är lättare. Det innebär att han kan smyga ut utan att köra upp mig ur sängen på söndag, och att jag sedan orkar bära upp sängen på vinden själv. För att inte öka trängseln i mitt vindsförråd körde vi ut till återvinningen med den gamla.  Där fanns en speciell container för sånt som någon annan kunde tänkas vilja ha, så den kanske får leva vidare någon annanstans. Gårdagens middag intog vi på restaurang Dolce Vita. Jag hade aldrig ätit där tidigare, och det blev en lite blandad upplevelse. Vi fick vänta i drygt en timme på maten, något som inte direkt lockade mig att bli stamkund. Å andra sidan var den värd att vänta på. Min stekta lax med tsatsiki var bland det godaste jag hade ätit i hela mitt liv. Hemma igen blev det kaffe med glass och ett glas av den glasslikör min bror hade haft med sig till mig. En gin och tonic på balkongen avrundade kvällen. Vid det laget hade solen gått i moln, och det var riktigt behagligt på min balkong. Det har hänt många gånger vid midsommar att det har varit för kallt för att sitta ute, men tidigare på kvällen igår var det snarare för varmt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar