tisdag 7 juni 2016

Tre män.

I fredags kom det ut lappar om att dom skulle komma och justera ventilationen i badrum och kök, med början idag. Det är ingen hit att sova på dagarna, och inte veta vilken dag man blir väckt. Det enklaste vore förstås om dom kunde göra det medan jag vore på jobbet, men då vill väl dom sova. Jag trodde inte det skulle bli lätt att få dom att ta hänsyn till mig över huvud taget, så jag hade laddat med argument. Bland annat bröt en bekant handleden på två ställen, när han rusade upp härom natten, för att det åskade. Jag har redan ramlat i hallen en gång, när brevbäraren väckte mig, men då var det närmast tur. Jag slog mig inte, och jag hann inse att det kanske inte var så lyckat att öppna för honom spritt naken. Jag ringde så fort vaktmästarna borde vara på plats i morse, men fick inget svar. Till slut blev jag vidarekopplad till en annan människa. Det visade sig att det bara hade gått fram en signal hos mina killar, och när dom svarade var det ingen där. På andra försöket lyckades jag bättre, och dom var precis lika tillmötesgående som vanligt. Halv åtta skulle miljö- och klimatgubben (fast väldigt ung) vara på plats, och då lovade dom att börja hos mig. Dom kom med sotarviska och en stor dammsugare, för att inte smutsa ner för mycket. Det samlas en del skit i dom där rören, men nu är dom renare än på många år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar