onsdag 15 juni 2016

Snälla barn.

Brorsonens bil står parkerad på gatan jag går till och från jobbet, så om han är hemma passerar jag den två gånger varje arbetsdag (natt). Jag upplever att jag brukar kika in i den, men efter gårdagen undrar jag om det kanske bara är på morgnarna jag gör så. Det är ju lite mörkare på kvällen och svårare att se, även om det är ljust nästan hur länge som helst den här årstiden. Igår körde nämligen han och sambon ifatt mig femtio meter längre fram. Dom var just hemkomna, och hade suttit i bilen när jag gick förbi. Grabben hade till och med blinkat med lyset utan att jag hade sett det. Jag försöker vara ute i så god tid att jag hinner stanna till sådär, men nu pratade jag bort hela min promenadtid. Brorsonen fick skjutsa mig till jobbet, för att jag säkert skulle hinna. Idag har jag testat den (för mig) nya uppfinningen Swish, för att han ska kunna uträtta ett ärende åt mig. Jag börjar förstå tanken med att bo nära barnen när man blir äldre, så dom kan ta hand om en. Jag som inte ens har några barn! Skulle dom här båda flytta får jag väl flytta efter. Kortet på mig och brorsonen är taget för tjugofyra år sedan. Tiden går...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar