måndag 13 juni 2016

Regn.

I och med att jag inte cyklade till Astrakanen förrän vid tio i fredags, och sedan blev kvar där i drygt en timme, befann jag mig ute i Madesjö när det började ösregna. Det är andra änden av Nybro och nästan utanför till och med. Jag var mest rädd att förbandet, som skulle sitta kvar ett par dagar, skulle bli blött, men det visade sig att hon hade satt någonting vattenavstötande längst ut. Mest synd tyckte jag om studenterna, som jag hade sett när jag gav mig iväg hemifrån. Tjejerna hade minimala, vita klänningar. Det var mulet redan då, men jag hörde dom säga till varann att huvudsaken var att det var uppehåll. På Facebook såg jag i och för sig ett kort på studenter i Kiruna, och där snöade det! Det kändes snäppet värre i juni.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar