fredag 17 juni 2016

Veckohandlat.

Idag provade jag ännu en variant av att veckohandla. Folk verkade mer morgonpigga en fredag än vad dom är på lördagarna. Eller också hängde det ihop med att jag skulle hämta ett paket på posten, så jag fick vänta med att ge mig iväg tills dom öppnade. Det där paketet skulle jag ha hämtat redan förra helgen, men då strulade företaget till det, så det kom inte förrän i måndags. Under veckan har jag sedan fått påminnelse både från dom och PostNord, fast det bara hade lagat ett par dagar. Företagets mail blev jag så irriterad på att jag skrev ett surt mail tillbaka, som jag i min tur fick ett trevligt svar på idag. Fan ska jobba med människor. På posten impulsköpte jag frimärken också, så när jag kom ut till cykeln insåg jag att paketet låg kvar där inne. Tur att jag kom på det så snabbt. På Kvantum sa betalstationen att jag hade en ny bonuscheck, fast jag inte kom ihåg att jag hade fått något mail om den. Den laddas direkt på kortet numera. Sex timmar efter att jag hade löst in den hade mailet kommit. Senast någon kom ifatt mig ute på Kvantums parkering var det en tämligen aggressiv man. Han som gjorde det idag var betydligt mer vänligt sinnad. Vi hade inte setts på flera år, så jag fick en stor kram. Det är ju inte varje morgon jag får det. Han berättade att hans fru bland annat har KOL. Jag hade en förhoppning om att det mest var rökare som fick det, men pappersdammet på Ljungdahls och trädammet på Kährs (där jag jobbar) är visst inte heller att leka med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar