lördag 18 juni 2016

Fotbolls-EM.

Jag har fortfarande inte sett något av fotbolls-EM, men det är svårt att missa att det pågår. Att Sverige skulle möta Italien igår hade jag läst i en intervju med en pizzeriaägare i Kalmar. Han hade bott i Sverige i 42 år, men var det landskamp så höll han fortfarande på Italien, för det var där han var född. Han tippade att Italien skulle slå Sverige med 4-0. Om Sverige vann matchen lovade han att sälja sin restaurang. På jobbet pratade jag med en kille som spelade fotboll i Kalmar FF på åttiotalet. Han trodde också att Sverige skulle förlora matchen, men kanske inte med så många mål. På Kvantum kom jag att prata EM med killen i charken, och han trodde rentav att Sverige skulle vinna. Det var åtminstone hans förhoppning. Hemma hos mig är det tack och lov ingen som tittar på fotboll, så jag fick googla för att få veta hur det gick. Ernesto Porcile fick behålla sin restaurang, så den kan heta Ernesto även fortsättningsvis. Vissa blev uppenbarligen mer besvikna än andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar