söndag 19 juni 2016

Festligt.

Brorsonens sambo fyller år imorgon. Jag hade en present till henne, som vi bestämde att dom kunde komma upp och hämta igår kväll. Jag fick den undre av skyltarna på bilden av dom när dom kom. Den ovanför har jag fått vid ett tidigare tillfälle. Det har blivit något av ett projekt att fylla upp väggarna i mitt lilla kök med roliga skyltar. Den nya stämmer bra på mig rent allmänt, för spisen är inte en grej jag sliter i onödan på. Att den stämde extra bra just igår slog mig inte förrän jag hängde upp den. Jag hade nämligen bett barnen ta med sig pizza, så jag slapp matlagningen fast jag hade gäster. Det innebar att det fanns gott om glas att fylla diskmaskinen med ikväll, men bara tre tallrikar. Pizza kan i och för sig med fördel ätas direkt ur kartongen, men lite får man väl göra sig till när det kommer folk. Mina allra största tallrikar går lätt att få in i diskmaskinen jag har nu. Å andra sidan var pizzorna så stora att dom knappt fick plats ens på dom. Att ungdomarna har gångavstånd är förstås en fördel, när det kommer till användandet av glas. Jag köpte ett gammaldags Alfapetspel för många år sedan, men har aldrig fått tillfälle att använda det. Min äldste bror vägrar spela med mig, och när hans lillebror kommer är vi oftast för många för det spelet. Vi spelade ett par andra spel också igår, men framför allt blev det flera rundor Alfapet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar