lördag 25 juni 2016

Midsommarfirande.

Igår skulle det bli trettio grader varmt, så jag planerade att ta på mig ärmlöst. När min bror och jag lämnade Nybro låg temperaturen runt tjugo, och det var igenmulet, så jag klädde mig efter det istället. Det var dumt. Det visade sig nämligen att man kunde lita på meteorologerna. Vi firade en fantastisk midsommarafton i Kåremo hos vår gemensamme bror och hans hustru. Det var smörgåsbord till lunch och grillat till kvällen. Däremellan spelade vi bland annat en del kubb. Jag älskar sällskapsspel, men har så sällan någon att spela med att jag behövde en uppdatering av reglerna. Jag var chaufför, så när det var dags att ta oss en bit var det jag som skjutsade brorsans svärmor. Min bror har en Mazda Miata, som vi fick låna ifjol. En liten, tvåsitsig bil, som det inte kändes speciellt frestande att ta ner taket på då, eftersom det regnade. Igår gled vi däremot runt nedcabbat, och det var riktigt härligt i värmen. Hem skjutsade jag först svägerskans mamma i hennes svärsons bil och sedan min äldste bror hit till Nybro med hans bil. Jag körde till kyrkan på julafton, men annars var det ett helt år sedan jag körde bil över huvud taget. Igår blev det alltså tre olika. Idag blir det en hel del åkande, men det låter på min bror som om han tänkte köra både idag och ikväll, eftersom han ska iväg tidigt imorgon. Då har han drygt sjuttio mil i bilen att se fram emot. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar