måndag 27 juni 2016

Kalmar.

När vi strosade i hamnområdet i Kalmar i lördags, hade sjöräddningen uppenbarligen just fått ett larm. Dom kom farande i full fart från varsitt håll ner till räddningsbåten. Mest fascinerad var jag av hustrun till en av dom. Det var en liten dam som troligen hade varit med om att få avbryta bilturer på grund av larm förr. Hon klev bara lugnt ur bilen och satte sig på en bänk och väntade. Tack vare att vi stannade till och tittade på det spektaklet träffade jag en flicka som jag inte hade sett annat än på Facebook på flera år.
Det vackra vädret gjorde att värmen här hemma till slut blev outhärdlig. Så länge skrivbordet stod vid fönstret kunde jag öppna det på glänt och få luften att röra på sig. Så hade jag gjort i så många år, att jag till slut hade burit upp min lilla bordsfläkt på vinden. Nu hämtade jag ner den igen. När det blev dags att loda runt i mjukisbyxor efter att min gäst hade åkt hem, hittade jag två par härligt tunna och svala, som jag aldrig hade sett förr. Jag har ingen aning om vem som kan ha lagt dom i min garderob, men dom kom väl till pass i värmen.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar