onsdag 29 juni 2016

Frissan.

Jag bokar alltid ny klipptid när jag är hos frissan. För sex veckor sedan såg jag ingen anledning till varför vi inte skulle kunna ta det på fredagen den här gången. Inte förrän jag insåg att det blev exakt samma tid som jag skulle vilja ha till massage. Där fanns inga lika tidiga tider på torsdagen. Nästa fredag kändes det som överkurs att stanna uppe länge, när jag ska försöka vända på dygnet åt andra hållet inför semestern. Jag kunde förstås ha tagit frisörbesök och massage samma dag, men istället bad jag min frissa leta upp en ny tid åt mig. Hon är aldrig omöjlig, så igår satt jag i frisörstolen vid kvart i åtta. Tid för nästa klippning hade vi redan satt upp, eftersom det kan bli tufft i semestertider. När jag gick därifrån var vi rörande eniga om att nästa tillfälle inföll på min semester, men när jag kom hem och kollade upp det var den redan slut då. Det säger i alla fall en del om hur nära det är till semestern nu. Jag, som brukar gnälla på slarvfel i tidningen, har visst själv samma problem när jag bloggar. Igår tyckte någon att jag var pigg för min ålder. Jag hade läst igenom min text ett par gånger, så tanken slog mig inte ens att det kunde vara något fel i den. Det visade sig att jag hade skrivit 1882 istället för 1982. Språkkontrollen klarar inte såna syftningsfel, och själv hade jag uppenbarligen inte noterat det. Det är tur att jag har uppmärksamma läsare, som håller ordning på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar